Midtjysk marketingbureau tredobler resultatet

Trods uvante tilstande i 2020 er det digitale marketingbureau WeMarket kommet styrket ud af året og kan præsentere et rekordregnskab. Omstillingsparathed, investeringer og fokus på altid at skabe værdi for kunderne gav udfaldet, og bureauet hyrer nu ind som aldrig før.

Det var ikke alle brancher, der måtte bide tænderne lige hårdt sammen under 2020’s nedlukninger. Det erfarede det online marketingbureau, WeMarket, da bekymringer, kundeopgaver på pause og hjemsendelser blev vendt til øget arbejde og vækst for andre typer kunder, nyansættelser og ikke mindst et rekordregnskab, der slår tidligere år med længder.

WeMarket kan præsentere et årsresultat for 2020, som foruden at være en tredobling af 2019-resultatet, også er en stigning på 70% sammenlignet med den tidligere rekord fra 2018. En ny strategi, hvor der kom endnu større fokus på kerneopgaverne, samt udvidelse af platforme og ydelser skal ifølge virksomheden have en stor del af æren.

“Vores resultat lever faktisk op til det, vi forventede. Vi havde i forvejen rigtig store forhåbninger til året, netop fordi vi havde realiseret en ny og mere fokuseret strategi i slutningen af 2019, som vi allerede havde fået rigtig god feedback på fra vores kunder. At en pandemi så ramte verden, havde vi ikke lige regnet med, men jeg er utroligt stolt af, at alle medarbejdere rykkede sammen i bussen og fokuserede på at få de kunder, der var ramt på deres forretning bedst muligt igennem krisen og samtidig skabe ekstra værdi og vækst for de kunder, hvis forretning pludselig fik mere travlt,” fortæller Christian Hestbek, Direktør for WeMarket.

En strøm af nye medarbejdere

Da det første chok over forårets nedlukning havde lagt sig hos både WeMarket og kunderne, begyndte bureauet at hyre ekstra medarbejdere ind, både for at følge med væksten, men også for at understøtte yderligere udvikling. Og den tendens er fortsat ind i 2021. Således er der siden sommeren 2020 ansat intet mindre end 12 nye medarbejdere i WeMarkets tre afdelinger.

“Vores langsigtede plan er, at WeMarket skal være en stor organisation, som kan varetage alle de forespørgsler, vores kunder måtte have. Derfor er det fantastisk at få endnu flere med på A-holdet, som brænder for at levere et godt produkt til vores kunder. Nye kolleger betyder altid nye inputs og kompetencer, hvilket er en vigtig præmis for, at vi hele tiden udvikler os og gør vores koncept endnu stærkere. WeMarket er et bredt vækst-bureau, som altid vil være først på bolden, og det stiller store krav til nye marketing- og salgskompetencer, samt at vi hele tiden uddanner vores nuværende medarbejdere og gør dem endnu skarpere,” lyder det fra Christian Hestbek.

Det er dog absolut ikke planen at WeMarket nu dæmmer op for tilstrømningen af nye medarbejdere. Faktisk er rekrutteringen af nye kræfter både til eksisterende teams indenfor SEO, Ads, Amazon og Social Media i fuld sving, ligesom forretningen skal styrkes yderligere med blandt andet Marketing Automation og nye samarbejder.

“Vi er i fuld gang med at søge efter nye talenter, som brænder for markedsføring og samtidig gør vi en aktiv indsats for at finde nye samarbejdsmuligheder og ydelser, som gør at vi fortsat kan levere fuld værdi og nye vækstpotentialer for eksisterende og nye kunder,” siger Christian Hestbek.

Flere nyheder