Carnét køber SOLO COMPANY

Den danske virksomhed Carnét A/S har købt virksomheden SOLO COMPANY ApS. SOLO har gennem en årrække været leverandør til Carnéts datterselskab, Dansk Outlet, og med købet sikrer Carnét, at de populære brands fortsat er at finde i butikkerne landet over.

Da danske SOLO COMPANY gik konkurs i marts måned, greb Carnét A/S muligheden og købte den virksomhed, der gennem mange år blandt andet har leveret mærkerne ChaCha og ZbyZ til Carnéts datterselskab, Dansk Outlet.

Ved købet overtager Carnét samtlige rettigheder, varemærker, inventar og varelager og opretter et nyt underselskab med navnet SOLO ApS. Og det nye selskab kommer til at passe godt ind i koncernen, vurderer direktør for Dansk Outlet, Nicolai Nørskov:

“Vi ser det helt klart som en yderligere styrkelse af Dansk Outlets varekoncept, at vi nu overtager to meget populære mærker. For os betyder det naturligvis, at vi kan nyde godt af det varelager, vi har overtaget med købet, og at vi har eneret på købet af de sommer- og vintervarer, der allerede er produceret.”

Men købet af SOLO vil også sørge for, at kunderne ikke mærker noget til konkursen.

“Vores kunder er meget glade for de 2 mærker, og med købet af SOLO kan vi altså sikre, at mærkerne stadig er at finde i Dansk Outlets butikker. De to brands performer rigtig godt derude, og derfor er vi naturligvis glade for, at købet faldt på plads, så vi stadig kan forhandle Cha Cha og ZbyZ i vores butikker landet over,” lyder det fra Nicolai Nørskov.

Fremtiden byder på endnu flere muligheder

Også i fremtiden spår Nicolai Nørskov, at købet kan gavne både Dansk Outlet og kunderne. Nu kan Dansk Outlet nemlig selv varetage videreudviklingen af mærkerne ud fra de inputs, de får fra butikkerne.

“Vores hensigt er, at vi fremadrettet vil videreudvikle på de varemærker, som forbrugerne kender så godt. Ved kontinuerligt at udvikle på mærkerne sørger vi altid for, at varesortimentet og prisprofilen er den helt rigtige, og at der altid er designs med højeste aktualitet i butikkerne. Forhåbentlig betyder det, at kunderne i fremtiden vil blive endnu gladere for de to brands, og i sidste ende er det jo kundernes mening, der betyder noget.”

Dansk Outlet’s mission har siden 2004 været at sælge modetøj til hele fa09milien under mottoet “Hvorfor betale for meget?”. I dag har Dansk Outlet 24 butikker landet over, samt en webshop, som styres fra hovedkontoret i Ikast.

SOLO har siden 1988 leveret klassisk mode- og dametøj til forhandlere rundt om i Danmark, under en value-for-money prispolitik. Cha Cha kollektionerne indeholder modetøj til kvinder i str. 34-44, mens ZbyZ henvender sig til kvinder i str. 42-56.

Flere nyheder